Φίλοι του Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης

Railway Museum of Thessaloniki

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Καλώς ορίσατε Η Συλλογή μας Υπαίθριος χώρος
Υπαίθριος χώρος

Στον υπαίθριο χώρο του Σιδηροδρομικού Μουσείου Θεσσαλονίκης υπάρχουν πολλά και ενδιαφέροντα εκθέματα.Παλαιές ατμάμαξες ,επιβατικά και φορτηγά βαγόνια ,δραιζίνες, γερανοί και βαριά μηχανήματα βρίσκονται εδώ. Ανάμεσα στα άλλα διακρίνουμε τα εξής κορυφαία:

  • Ατμάμαξα Ζα 306


Μία σπάνια ατμάμαξα που σώζεται ίσως η μοναδική σε όλη την Ευρώπη.Κατασκευάστηκε στην Γερμανία, μαζί άλλες περίπου 75 ατμάμαξες, κάτω από την καθοδήγηση του Alfred de Glehn από το 1894 έως το 1901.


  • Ατμάμαξες Δα


 

Δύο ατμάμαξες της παραπάνω σειράς κατασκευής 1944 (UTATC) οι Δα 55 & Δα 63, που λειτουργούσαν στο δίκτυο των ΣΕΚ σαν μηχανές ελιγμών.


 

 

Ένα σπάνιο όχημα εστιατόριο, εξαιρετικής ομορφιάς, κατασκευής 1927 του εργοστασίου The Birmingham Railway Carriage & Wagon Co. Ltd. Builders – Smethwick, England που εκτελούσε δρομολόγια του περίφημου και σε όλους γνωστό τρένου Orient Express στην διαδρομή Παρίσι – Κωνσταντινούπολη, τις πρώτες δεκαετίες του περασμένου αιώνα. Συναρπαστικός και ατμοσφαι­ρικός ο εσωτερικός του διάκοσμος μας γυρίζει πίσω, στις αρχές του αιώνα.


  • Κλινάμαξα CIWL


Μία Κλινάμαξα CIWL κατασκευής 1949 του εργοστασίου Societe Anonyme Ateliers Metallurgiques Nivelles (Belgique).


  • Χειροκίνητη Δραιζίνα


Μία χειροκίνητη Δραιζίνα η αποκαλούμενη και "τουλούμπα" , που χρονολογείται από τις αρχές του 20ου αιώνα, βρίσκεται πάνω στις ράγες έτοιμη σε λειτουργία. Ο επισκέπτης μπορεί κάνονας χρήση του μηχανισμού να μετακινηθεί και να καταλάβει την ευκολία της μετακίνησης του οχήματος σε σιδηροτροχιές.


  • Δραιζίνες



Αυτοκινούμενες Δραιζίνες για την μεταφορά προσωπικού και εφοδίων του ΣΕΚ (ΟΣΕ) που χρησιμοποιούταν για τον έλεγχο και την επισκευή των γραμμών τα παλαιότερα χρόνια.

 

  • Εμπορικά οχήματα



Σπάνια εμπορικά οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων παλαιοτέρων ετών, που σήμερα δεν κυκλοφορούν. Ανάμεσα στα άλλα διακρίνουμε μια  φορτάμαξα με φυλακίδα τροχοπεδητού,για τον χειρισμό χειροκίνητης πέδης, που χρονολογείται, από το 1873.Το παραπάνω όχημα ανήκε στην εταιρεία των Ανατολικών Σιδηροδρόμων ( C.O) .

 



Στον υπαίθριο χώρο του μουσείου υπάρχουν ακόμη χειροκίνητοι γερανοί, μηχανισμοί για την κατασκευή και συντήρηση των μεταλλικών γεφυρών, σιδηροτροχιές διαφόρων προφίλ και πλάτους, βαγονέτα ορυχείων, εξαρτήματα εγκαταστάσεων σταθμών, σημαφόροι, εξαρ­τήματα και υλικά σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών, ισόπεδων διαβάσεων.Πολλοί μηχανι­σμοί και εργαλεία που δεν χρησιμοποιούνται σήμερα, όπως καμινευτήρια, συστήματα διάτρησης σιδηροτροχιών, χειροκίνητοι γρύλοι ανύψωσης , εργαλεία χειρός και πολλά άλλα σπάνια εκθέματα βιομηχανικής κληρονομιάς .


# Προβολές

Κεντρικό Μενού


ΕλληνικάEnglish